Header Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen



Over onze aanwezigheid

Kunnen wij ook 1 fotograaf boeken voor onze bruiloft?
Dit is helaas niet mogelijk. Wij werken altijd samen en zijn ook een echt team! Bij heel veel andere bruidsfotografen betalen jullie overigens veel meer voor 2 volwaardige fotografen :-)
Kunnen wij jullie nog voor extra uren bijboeken als wij jullie al voor 12 uur geboekt hebben?
Dit is mogelijk. Elk uur extra aanwezig kost € 150,-. Let er wel op dat onze eindtijd rond 22:30 is indien wij de volgende dag een bruiloft hebben.
Kunnen jullie je opsplitsen in de ochtend zodat de voorbereidingen van ons allebei gefotografeerd worden?
Jazeker! Wij zijn in de ochtend waar jullie ons willen hebben. Het is natuurlijk een grote meerwaarde dat de voorbereidingen van de bruid en de bruidegom allebei wordt vastgelegd!
Nemen jullie ook pauzes?
Niet echt. Indien wij tussen de middag een broodje mogen meepakken doen wij dit graag, maar als wij een fotomoment zien dan fotograferen wij met dat broodje in onze hand door :-). Jullie hoeven dus geen rekening te houden met 'gaten' in de dag dat er geen fotograaf paraat staat.
Wat als jullie ziek zijn?
Het is gelukkig nog maar 1x voorgekomen dat 1 van ons ziek was, maar sowieso hebben wij met meer dan 200 bruidsfotografen een nood-chatgroep zodat wij bij ziekte kunnen proberen vervanging in te schakelen!
Wij weten nog niet voor hoeveel uur wij jullie aanwezig willen hebben, is dat een probleem?
Nee hoor, wij begrijpen dat jullie nu nog niet weten welke invulling jullie aan onze aanwezigheid willen geven. Als jullie ons boeken is de dag voor jullie gereserveerd en wij hoeven pas een week voor jullie bruiloft te weten hoe lang (en van hoe laat tot hoe laat) jullie ons er bij willen hebben.

Over onze werkwijze

Hoe bereiden jullie je voor op onze grote dag?
Een kleine week voor jullie bruiloft ontvangen wij graag jullie draaiboek. Deze nemen wij dan door om te kijken of voor ons alles duidelijk is. Wij zorgen ervoor dat wij alles weten om ons werk goed te kunnen doen zodat jullie je geen zorgen hoeven te maken over de fotografie!
Hebben jullie een bepaalde werkwijze gedurende de dag?
Als men er een naam aan zou willen geven, dan is het journalistiek. Wij geven jullie buiten de fotoreportage om geen opdrachten als: "ga even daar staan", "kijk even uit het raam", "kijk naar de camera", etc. Het is jullie dag en jullie moeten niets van ons aantrekken. Wij zorgen ervoor dat de mooie momenten vastgelegd worden en niemand staat ons in de weg!
Hoeveel foto's krijgen wij en bewerken jullie deze foto's ook?
Indien wij 12 uur aanwezig zijn kunnen jullie zeker 500 foto's verwachten! Alle foto's die jullie ontvangen zijn met zorg uitgezocht en bewerkt.
Hebben jullie ook reserve apparatuur bij?
Absoluut! Bruidsfotografie is ons full-time werk en daar hoort professionaliteit bij. Jullie hoeven je dus helemaal geen zorgen te maken over de fotografie want zelfs bij haperende camera's, vallende lenzen en defecte geheugenkaartjes kunnen wij gewoon door!
Plaatsen jullie foto's van onze bruiloft online?
Wij zijn trots op ons werk en dat tonen wij dan ook graag aan onze website bezoekers en potentiële klanten. Als jullie ons boeken gaan jullie ook akkoord met het gebruik van foto's voor onze commerciële doeleinden. Natuurlijk respecteren wij het portretrecht dat jullie en jullie gasten hebben als jullie herkenbaar op een foto staan. Als jullie of de persoon zelf ons laat weten dat hij/zij bezwaar heeft gebruiken wij de foto niet. Een simpel mailtje, berichtje of telefoontje is al voldoende!
Doen jullie ook aan video?
Nee, helaas. Natuurlijk kunnen wij wel de 'record-knop' vinden op onze camera's maar het is echt een vak apart! Wij hebben wel een informatiepagina gemaakt met aanbevolen en door andere bruidsparen getipte videografen.

ga naar de informatiepagina met videografen

Over het financiële gedeelte

Vragen jullie een aanbetaling?
Wij vragen een kleine aanbetaling van € 200,- om jullie grote dag in onze agenda vast te leggen. De rest betalen jullie pas bij het ontvangen van de foto's.
Gaan wij meer betalen als jullie prijswijzigingen doorvoeren?
Absoluut niet. Wij hebben transparantie van de kosten hoog in het vaandel staan en de prijzen die op het moment van boeken golden zijn de prijzen die jullie betalen. Tevens worden de prijzen ook bij de Algemene Voorwaarden gezet die jullie ontvangen bij de aanbetaling. Zo is er nooit een misverstand over wat er afgesproken is.
Wat zijn de extra/bijkomende kosten?
Die zijn er niet! De prijzen die wij vermelden zijn de prijzen die jullie op de eindfactuur terugvinden, dus inclusief alle bewerkte foto's in hoge resolutie zonder een beeldmerk, alle reis- en parkeerkosten, bewerkingskosten, levering op een USB-stickje, etc.
Zijn er kosten verbonden aan het verzetten van de trouwdatum?
Wij gaan een overeenkomst met jullie aan voor een specifieke trouwdatum. Een verplaatsing zien wij dan ook als een annulering van de huidige overeenkomst. Hier kunnen kosten aan verbonden zitten, die terug te vinden zijn in de algemene voorwaarden die jullie ontvangen hebben bij een boeking. Of wij daadwerkelijk deze voorwaarden strikt naleven is afhankelijk van een aantal factoren, bijvoorbeeld de reden van verplaatsing, of wij op de nieuwe datum er ook bij kunnen zijn, of wij gederfde inkomsten hebben, etc. Probeer in ieder geval altijd met ons te overleggen indien jullie de trouwdatum willen verzetten!

Over het album

Hoe gaat het maken van het album in zijn werk?
Wij verzorgen de indeling van het album, en deze zetten wij online. Jullie kunnen dan de indeling online bekijken en wijzigingen doorgeven. Als jullie helemaal tevreden zijn met de indeling gaan wij het album voor jullie bestellen.
Is er een tijdslimiet voor het wijzigen van het album?
Jullie hebben 6 maanden om wijzigingen door te geven. Echter willen wij graag na 4 weken na het opsturen van de eerste indeling de fotografie en de werktijd voor het maken van deze indeling (á € 250,-) financieel afhandelen. Dit bedrag is een aanbetaling op het album, en wordt dus afgetrokken van de eindfactuur van het album.
Hoe vaak mogen wij het album wijzigen?
Zo vaak jullie willen! Wij hanteren niet een bepaald aantal wijziging-rondes of een bepaalde hoeveelheid foto's. We gaan net zo lang door tot jullie tevreden zijn met de indeling.
Wij hebben bij het introductiegesprek wel de albums gezien en de beschikbare covers, maar wij willen graag nog een keer jullie albums bekijken.
Dat is geen enkel probleem. Jullie zijn van harte welkom bij ons thuis in Waalwijk om de albums nog een keer te komen bekijken. Laat het ons weten, dan maken we snel een afspraak!

Staat jullie vraag hierboven niet bij? Stel hem hieronder!